مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان :

13درصد هرمزگانی‌ها و 70 درصد بشاگردی‌ها تحت پوشش کمیته امداد هستند



مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان هرمزگان گفت: ۹۰ هزار خانوار در استان  شامل  ۲۳۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام هستند که این جامعه هدف ۱۳ درصد از جمعیت کل استان را شامل می‌شوند. حمید باسره در نشست خبری با اشاره به اینکه  نیمی از جامعه هدف تحت پوشش را زنان تشکیل می‌دهند که بسیاری سرپرست خانوار هستند افزود: هم‌اکنون بیشترین ایتام را نسبت به جمعیت در استان هرمزگان داریم که شامل ۱۸ هزار یتیم و محسنین اند که از حمایت ۳۰ هزار خیر در استان و ۷۰ خیر در خارج از کشور بهره‌مند هستند. وی از کمک  یک هزار میلیارد ریالی  حامیان به ایتام هرمزگان خبر داد و تصریح کرد: یکی از طرح‌های مورد استقبال از سوی مردم، طرح اکرام ایتام و محسنین است که در آن حامیان نیکوکار به‌اندازه توان، کمک‌های خود را به فرزندان معنوی تحت حمایت اهدا می‌کنند. باسره بیشترین آمار مددجویان این نهاد ساکن شرق استان به‌ویژه شهرستان بشاگرد ذکر کرد  که ۷۰ درصد ساکنان این شهرستان تحت حمایت کمیته امداد بوده و فقر مطلق دارند.

       

ساخت 4هزار واحد مسکن

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان به ساخت 4هزار واحد مسکن به مددجوبان تحت پوشش خبر داد و گفت:امسال یک هزار واحد مسکن روستایی ساخته و تحویل داده شد که 3 هزار واحد دیگر نیز در سال جاری ساخته خواهد شد. باسره با اشاره به ثبت‌نام 4هزار و 604خانوار تحت پوشش در مسکن ملی گفت: این مسکن به دو هزار خانوار تخصیص‌یافته است که 40 میلیون تومان اولیه برای ساخت  نیز توسط کمیته امداد پرداخت شد.

  

عدم همکاری بانک‌های عامل در وام‌دهی به مددجویان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بابیان اینکه امسال  جشن خودکفایی سه هزار و 604 خانوار تحت پوشش در استان برگزار شد گفت: یک هزار و 200 میلیارد ریال وام  خودکفایی به مددجویان  تخصیص داده‌شده است.باسره با گلایه‌مندی از عدم همکاری بانک‌های عامل  در  وام‌دهی به مددجویان اظهار داشت: 13هزار خانوار نیازمند  به بانک‌های عامل در استان معرفی شدند  که از این تعداد فقط 10هزار نفر وام را دریافت کردند. وی افزود: سال گذشته بیش از 14 هزار فقره وام پرداخت شد که  انتظار داشته‌ایم امسال این رقم افزایش یابد اما متأسفانه بانک‌ها علیرغم پی گیرها زودتر از مهلت موعد پرداخت وام متوقف شد.

کمک ۷ میلیارد تومانی در جشن نیکوکاری

حمید باسره مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بابیان اینکه بیش از ۲۵۰ مرکز نیکوکاری وابسته به کمیته امداد در استان فعالیت دارند ،بر مشارکت حداکثری هرمزگانی‌ها در جشن نیکوکاری و از بین بردن فقر از چهره جامعه تأکید کرد.باسره در رابطه با جشن نیکوکاری گفت:امسال جشن نیکوکاری با شعار همدلی از ۱۴ اسفند شروع‌شده و با توجه به تقارن آن با ماه مبارک رمضان تا آخر این ماه ادامه دارد.وی ضمن دعوت از مردم هرمزگان برای مشارکت حداکثری در این مراسم  افزود: پارسال ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در جشن نیکوکاری جمع‌آوری شد و پیش‌بینی می‌شود کمک‌های امسال ۳۰ درصد بیشتر از پارسال باشد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه صنایع و شرکت‌های بزرگ اقتصادی غرب هرمزگان به کمک نیازمندان و محرومان تحت پوشش این نهاد بیایند اظهار داشت: خیران و نیکوکاران می‌توانند کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به صورت‌های حضوری و غیرحضوری با مراجعه به دفاتر کمیته امداد و یا مراکز نیکوکاری وابسته به کمیته امداد و یا از طریق واریز به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۰۶۴۸ بانک ملی و یا شماره دستوری #۰۷۶*۸۸۷۷* اهدا کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها